Wirtschaftspsychologie

Modulhandbuch

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Sozialpsychologie

Lehrform Vorlesung/Übung
Lernziele / Kompetenzen

The purpose of this lecture is to introduce students to social psychology as a basic psychological discipline. Students become acquainted with relevant topics and classic studies of the field as well as with their practical implications. They are equipped to reflect on human behavior in social interactions and institutions and can refer to theories in social psychology to describe, understand, and influence individual behavior and group processes.

Dauer 1
SWS 4.0
Aufwand
Lehrveranstaltung 60
Selbststudium / Gruppenarbeit: 90
Workload 150
ECTS 5.0
Voraussetzungen für die Vergabe von LP

Modulprüfung Klausur (K90)

Modulverantwortlicher

Prof. Dr. Stephanie Simon

Empf. Semester 1
Haeufigkeit jedes Semester
Verwendbarkeit

Wirtschaftspsychologie (Bachelor)

Veranstaltungen

Sozialpsychologie

Art Vorlesung/Übung
Nr. W0377
SWS 4.0
Lerninhalt
  • Einführung in die Sozialpsychologie
  • Soziale Wahrnehmung und soziale Kompetenz
  • Soziale Einstellungen, sozialer Einfluss, soziale Vergleiche
  • Attraktivität und Beziehungen
  • Vorurteile, Stereotype und Aggression
  • Selbstkonzept und soziale Identität
  • Prosoziales Verhalten und Gerechtigkeit
  • Psychologie der Gruppe, Massenpsychologie, Rollentheorien
Literatur
  • Aronson, E., Wilson, T. & Akert, R. (2014), Sozialpsychologie, München, Pearson.
  • Fischer, P., Jander, K. & Krueger, J. (2018) Sozialpsychologie für Bachelor, Heidelberg, Springer.
  • Jonas, K., Stroebe, W. et al. (2014), Sozialpsychologie, Heidelberg, Springer.
  • Kessler, T. & Fritsche, I. (2017), Sozialpsychologie, Heidelberg, Springer.
  • Garms-Homolova, V., (2020), Sozialpsychologie der Einstellungen und Urteilsbildung, Wiesbaden, Springer.

Social Psychology - englisch

Art Vorlesung/Übung
Nr. W0377E
SWS 4.0
Lerninhalt
  • Introduction to social psychology  
  • Social awareness and social competence 
  • Social attitudes, social influence, social comparisons 
  • Attractiveness and relationships 
  • Prejudice, stereotypes and aggression 
  • Self-concept and social identity 
  • Prosocial behavior and justice  
Literatur
  • Aronson, E., Wilson, T. & Akert, R. (2014), Sozialpsychologie, München, Pearson.
  • Fischer, P., Jander, K. & Krueger, J. (2018) Sozialpsychologie für Bachelor, Heidelberg, Springer.
  • Jonas, K., Stroebe, W. et al. (2014), Sozialpsychologie, Heidelberg, Springer.
  • Kessler, T. & Fritsche, I. (2017), Sozialpsychologie, Heidelberg, Springer.
  • Garms-Homolova, V., (2020), Sozialpsychologie der Einstellungen und Urteilsbildung, Wiesbaden, Springer.
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