Media and Communication

Media und Communication

In a world of growing information sources, media diversity and data volumes, the handling of data and information is of crucial importance. Research projects at Hochschule Offenburg are concerned with questions of media didactics and media design (e.g. e-learning), media information technology and media management (e.g. marketing communication, usability). Artistic research with interactive media is also part of the research agenda.

Title TestKomm 4.0 - Integriertes Testbed für die ubiquitäre, durchgängige, echtzeitfähige und zuverlässige Kommunikation für Industrie 4.0
Short Name TestKomm 4.0
Short Description Integriertes Testbed für die ubiquitäre, durchgängige, echtzeitfähige und zuverlässige Kommunikation für Industrie 4.0 - Für den Einsatz von NB-IoT im Automatisierungsumfeld werden Use-Cases und Test-Szenarien entwickelt. Um diese anschließend zu untersuchen und zu testen, wird eine Testumgebung konzipiert und aufgebaut. Mit Hilfe dieser Testumgebung sollen repräsentative Testfälle reproduzierbar durchgeführt und nachvollziehbar gemessen werden können.
Year Of Acquisition 2021
Start Date 2021-04-01
End Date 2023-03-31
Project Managers Sikora, Axel, Prof. Dr.
Faculties EMI
Institution ivESK
Funder Kind Bund
Private Funders
Public Funders BMWK/Forschungsvereinigung Elektrotechnik
Sponsorship IGF - Programm zur Förderung der industriellen Gemeinschaftsforschung
Cooperation Partners Hahn-Schickard-Gesellschaft, Villingen-Schwenningen
Research focus of the university Medien und Kommunikation
Dissertation

Project Finances

Year Amount Type Sum Description
Fördersumme III (brutto mit PP) 231,000.00 €